Årsdagen kom och gick

Postat: 17 december 2008 av Marika ioma Lantz i Marika´s blogg
Etiketter:, , , ,

Fy fanken.

Läste en väns blogg om årsdagen av cancerbesked och kom att tänka på att igår var det 2årsdagen av min canceroperation!

16e december 2006 låg jag på operationsbordet under 4½ timma på grund av komplikationer… huvva.
Kirurgen fann mer cancertumörer än beräknat så en operation som skulle ta högst 2 timmar tog mer än dubbelt så lång tid.

Jag har och kommer alltid att ha två stora ärr på halsen som påminner mig om att jag är canceröverlevare.

Jag ser numera mina ärr som smycken, något att vara stolt över.

Överlevde ju faktiskt….

 /Marika

kommentarer
  1. expozese skriver:

    *kram tebax*

  2. Cattis skriver:

    Oj vad tufft! Kramar till dig från mig med. (catlins på ifokus)

  3. expozese skriver:

    Kram tillbaka.
    ja det var på vippen att jag inte överlevde. Gick balansgång på slak lina i ett gäng månader.

  4. Camilla skriver:

    Hej och god fortsättning,
    Hamnade på Er sida när jag letade efter väggord … Fina grejer Du har gjort. Förstår att det var jobbigt med årsdagen drabbades själv av en stroke 21 feb 2006 så jag vet. Man lär sig en hel del under resans gång. Lycka till med allt …kanske får nöjet att komma tillbaka med en väggordsbeställning vid senare tillfälle. Ta hand om Er! Hälsningar /C

  5. expozese skriver:

    Tack. Javisst du är jättevälkommen att beställa väggord. Kan göra dem jättefina med lite dekorationer o så om man vill som du ser på bilderna 😉
    Har lite olika färger hemma men svart och silver är snyggast tycker jag.
    ja du det där med sjukdom är inget kul.
    Har precis blivit ”sjukpensionär” o är 31 år…. 😦
    Inget att göra mer än att kämpa vidare….
    Ha det bra och ett gott nytt…

  6. Camilla skriver:

    Kämpa på …kanske det skulle stå på väggordet 😉
    Det är ungefär där jag är. Vimsig som vanligt det var ju 2007 som jag blev sjuk…ibland rör man till det… Hej för denna gång 🙂

Kommentera

