Nya växter till akvariet

Postat: 29 januari 2009 av Marika ioma Lantz i Akvarie
Etiketter:, , , ,

Fick idag ett litet paket från en go person på plantswap med en hel näve med flytväxter till akvariet! SÅÅÅÅ fint blev det.

Tidigare i veckan fick jag lite mossa (eller rätt mycket faktiskt) som jag klädde en av rötterna vi fick av Adam med.

Blev så jäkla fint. Längtar tills det börjar sätta sig.

Dalmatinerna älskade verkligen flytisarna. leker och nafsar i dem hela tiden nu.

nyfikna som attan på vad det är som ligger där på ytan. hihi

Nu längtar jag även tills vi plockar upp det lilla akvariet som jag ska göra till yngelkar.

Ska ha det så jag kan ha mycket flytisar och mängder av växter däri. Så jag lär ju få hitta någon lösning på ljuset i och med att jag vill ha ytan med flytisar.

kan man ge ljuset från sidorna av burken tro?

Bilder kommer framöver…

 

Flytväxtens namn: Pistia stratiotes/Musselblomma (av Berraåsnobben på http://www.plantswap.se)
Mossans namn: Plagiomnium affine mossa (av Luddeg på http://www.plantswap.se)

Kommentera

