3 Nya invånare igen

Postat: 10 mars 2009 av Marika ioma Lantz i Akvarie
Etiketter:, , , ,

I dag har jag varit på försäkringskassan och diskuterat min framtid. Jag är ju sjukpensionär tillfälligt så det är det denna träff handlade om idag.

Jag käkade lunch med maken min efteråt och sen skulle jag vänta på att vår granne och hyresvärd skulle komma och hämta mig så jag passade på att vänta i djuraffären.

Där fann jag tycke för tre stycken små söta guppys.

2st honor och 1st hane blev det.

Ska försöka fotografera dem framöver och lägga in.

De fann sig snabbt i karet och guppyynglet tog sin plats i gänget direkt och de verkar trivas som fisken i vattnet 😉

Vill ha fler och fler firrar men det får bli ¨några då och några då och jag hoppas det blir ett 320 liters snart istället så man kan ha massor av små sötnosar.

Ju fler firrar desto mer problem kan jag tänka mig men ack så rogivande det är att sitta vid karet och bara titta rakt in och meditera sig bort.

Underbart!

Kommentera

