Guppy´s, Ciklider och snäckor.

Postat: 20 april 2009 av Marika ioma Lantz i Akvarie
Etiketter:, , , , , ,

Igår åkte vi till Olorin på www.plantswap.se och hämtade lite nya invånare till karet.

3st fjärilciklider som jag hela tiden kallat ”punkarfirrar med punkarfrilla”

4st guppy´s två eld med ormskinnsmönster och två gula XL-stora

2st lila äppelsnäckor

2st albino äppelsnäckor

 

Tyvärr låg en av de stora gula guppy´na död på botten i morse men sånt är tyvärr livet.

Nu börjar det bli lite liv och rörelse i karet men fler punkarfirrar vill jag ha. 5-8 stycken till skulle vara perfekt men jag vill läsa lite mer om den innan.

kommentarer
  1. Mona skriver:

    Längesen man hörde av dig, hoppas allt är väl! Såg på facebook att du inte kände dig på ditt bästa humör just nu, Hoppas att det känns bättre snart. Kul med fiskar, älskar akvarier, men tycker det är svårt att sköta det på rätt sätt!

  2. expozese skriver:

    Nämen hej tjejjen!
    Läget med dig?
    Ja det var ett bra tag sen.
    Nja jag har mina deppstunder och idag har det varit lite väl påtagligt.

    Jo vi har fått en ny hobby, akvarie, som vi faktiskt inte haft så mycket tankar på tidigare.

    Fick idag våra första räkor oxå så det ska bli skoj att testa att ha räkor.

    Är det oki om jag länkar till din blogg?
    Kram

  3. Mona skriver:

    Hej, ja vad roligt och spännande med räkor, verkar ju jättekul, och att sitta och titta på fiskar som simmar runt är ju rena rama terapin. Har du lagt ner företaget? Jag blir ju bara glad om du länkar till mig och jag länkar gärna tillbaka till dig., kram

  4. expozese skriver:

    Ja vi har en pall framför akvariet där vi båda sitter och mediterar.
    Det är så kul att se hur det ter sig i karet.
    Ja MikasDesign finns inte kvar längre. Jag fick cancer november 2006 och orkade inte lägga ner energi på företaget just då.
    Nu tillverkar vi dekaler på hobbybasis men det är skitkul och jag gör det så fort jag klarar *S*
    Är sjukpensionär just nu.

    Hur går det med solvinden?
    Brukar kika in på din sida då och då och jag hittar ju massor som jag vill ha men jag har inte råd *S*
    Vill du byta mot dekaler så är jag mer än villig. hehehe

    Kram

  5. Mona skriver:

    Jag förstod det att du varit sjuk, minns du skrev lite om det på din msn-line på den tiden. Ja, det var ju inte så trevligt och synd att du inte orkade med företaget då men det är ju fullt förståeligt. Har haft lite tufft nu när det varit finanskris och jag fick en kvarskatt på ca 20000, men tror jag börjar återhämta mig. Jobbar mer med tarot nu och jobbar även på själskristallens mediala telefonlinje. Vilken adress föredrar du att jag länkar till?

  6. expozese skriver:

    Ja jag skulle vilja ha företag igen men slippa depression och cancer 😉

    Länka till lantzhobby.wordpress.com bara,.
    Vilken adress ska jag länka till? tarot-bloggen?

    kram

  7. Mona skriver:

    Jo, det förstår jag, men vi får se fram emot bättre tider. Jag drog ett tarotkort för dig – Riddare i stavar, de betyder stundande förändringar på det kreativa planet så det ser jag som en god energi att ha med dig och att du har alla förutsättningar att återskapa dina krafter igen.

    Ja tack tarotbloggen blir bra, kram

  8. expozese skriver:

    Ah det låter ju som bra att ha bakom mig i framtiden.
    Tack!

    Lägger in länken direkt.

    Kramis

Kommentera

