Ny användning av paketsnöre

Postat: 19 november 2009 av Marika ioma Lantz i Scrapbooking/kort
Etiketter:, ,

Eftersom vi inte firar julen så blir det inte så mycket julklappar osv gjort här hemma.

Köpte för ett gäng år sedan silver och vitt band på stor rulle med 100 meter på varje.

Har använt till födelsedagspresenter osv men de tar ju inte slut om man säger så.

Nu plockade jag fram de där rullarna och finulade lite och började fläta en liten burk som jag tänkte ha smågrejjer i.

Efter en stund kom jag på det att shit vad läckra bakgrunder man skulle kunna göra.

Lade undan korgen och började med att sätta en bit dubbelhäftande tejp på min glasskiva som jag har som underlägg på bordet där jag pysslar.

Fäste ett gäng snörbitar tätt bredvid varann och började fläta.

Här nedan ser ni bilder.

Håller på att göra ett avlångt flätat band som man kanske kan använda på nåt kort eller liknande.

 

När jag flätat klart limmar jag hela baksidan och när det torkat så klipper jag bort ändarna så det blir en jämn kant och limmar kanten så den inte öppnar sig.

Kommer göra massa sådana här nu…. Kommit igång som fan *S*

Måste nu köpa hem olika färger ju *S*

Kommentera

