Jultag tävling

Postat: 10 december 2009 av Marika ioma Lantz i Övrigt, Scrapbooking/kort

http://creativica.wordpress.com/2009/12/05/tavling-jultags/

Här är mitt bidrag.

Har gjort ett litet killigare tag som man kan använda till pojkvännen eller brorsan eller kanske t o m farsan….

Bakgrunden syns inte så bra på fotot att det ovanpå ansiktena är embossar rinnande droppar som i verkligheten ser ut som man har hällt på vatten på tagen.

Bakgrunden är massa glada smilys.

God jul och gott nytt år är embossat och monterat på en svart matta och en kromad bricka med distans för att få lite djup.

”snöhögarna” längst ner är mjuka garntussar som känns som siden när man tar på dem.

Tagen är dubbel och på insidan har jag embossat bakgrundens ansikten och även swirlsen på journalingrutan är embossad

Embossat ger ett lyxigt men manligt intryck på denna tagen.

I hålet har jag dragit genom en rå lintråd för att få fram lite ruff stil till det glansiga.

Jag är jättenöjd och då jag inte gillar julen och gulliga saker så tycker jag den blev kanoners…

Synd den inte kommer användas bara…. Kan ju lotta ut den till någon som skriver en kommentar kanske? hehe

ÄNNU ett bidrag till jultagtävlingen http://creativica.wordpress.com/2009/12/05/tavling-jultags/

 

kommentarer
  1. maxell skriver:

    Roliga och härliga idéer med snöfluff och öppningsbar tag.

    Tack för ditt bidrag

    /maxell – Creativica

  2. Skräpan skriver:

    Söt råtta! Vart har du fått den i från : ))))

Kommentera

