Bok till farmor och farfar

Postat: 14 december 2009 av Marika ioma Lantz i Scrapbooking/kort
Etiketter:, , , , , , ,

Jag håller på med en bok som jag tänkte skicka till farmor och farfar som jag inte träffat eller talat med på ca 2-3 år.

Är säker på att de inte läser min blogg så jag lägger ut lite provtitt-bilder här idag.Jag vill bara att de ska veta att jag tänker på dem och det är därför jag gjorde denna bok.

Jag har färglagt alla stämpelmotiv med torrchalks som har blivit min absoluta favorit än så länge.

Älskar att ge motiv och dekorationer distans från bakgrunden.

Boken är inte färdig ännu och jag dekorerar och lägger till saker efter hand jag kommer på något.

Än så länge är det något som fattas som jag inte kommit på ännu.

kommentarer
  1. Skräpan skriver:

    Det ser verkligen kanon fint ut, fick mig lite ideer på köpet. Tack för det!!!

  2. Ellen skriver:

    Det gav inspiration – jag har just gjort ett sommaralbum som julkort till Per (som antagligen inte följer din pysselblogg! 😉 )

    Tack! 😀

  3. cattis skriver:

    Tack för din kommentar! =) Du undrade om mina ugglor. Jag tar 150 kr för dessa.
    Jag har även några inne på signerat. http://www.signerat.se/butik/signerat/hem/index.php
    Men om du skulle vilja beställa kan du även göra det via mig. Mina mailadress är cattis8@hotmail.com

    Läckert minialbum! Dom kommer bli jätteglada!

  4. Gitte skriver:

    Hwj Loma och tack för ditt inlägg hos mig i min knappblogg. Men jag måste ju… blir helt tårögd när jag ser din bok, också av det du skriver att du inte har talat med din farmor och farfar på två år. Boken är fantastisk, de måste älska den. Men … tiden går, så jag ber dig om att tala med dem igen så fort du kan. Livet är inte alltid enkelt, jag vet att mycket kan ligga till grund. Men farföräldrar blir inte yngre med tiden. Men din bok berör mig väldigt väldigt mycket och jag anar massor av kärlek och omtanke och engagemang bakom den! Hoppas den blir färdig så att du kan skicka den. Hoppas du kommer till att känna att den får baske mig bli färdig fast att den inte är fullkomlig än. De ser inte dina tankar, men de kommer se din omsorg!

    Hu! Det där var en adrenalinkick om något! =)! TAck för den. Jag älskar att bli berörd även när det är andra känslor än pur glädje!

    Jodå, jag säljer gamla knappar. Har massor av varianter. Vad söker du? Maila mig gärna på bortbytingen@telia.com. Alla är från tiden före 1970, några vädligt gamla, har även gamla mangelbara knappar som heter elfengold ex, känns som något benmaterial, de är väldigt shabby.

  5. expozese skriver:

    Tack för era fina ord allihop.
    Boken är numera skickad och borde ha kommit fram till farmor och farfar idag eller igår.

    Gitte…. Ja jag håller med dig.De blir inte yngre och jag ska absolut hälsa på dem i sommar. Det har jag bestämt mig för.

    Mailar dig strax…

  6. Tesa/Therese skriver:

    Oj, vilket otroligt arbete du lagt ner på boken. Kommer säkerligen att bli mycket uppskattad. Tack för ditt avtryck på Tesaprickiformarbloggen.
    Gott Nytt pysselår önskar jag dig.
    Kram Tesa

Kommentera

