I fredags sa vi hejdå

Postat: 22 februari 2010 av Marika ioma Lantz i Marika´s blogg, RIP

Farmors begravning var i fredags.

Först i pingstkyrkan i virserum och det var jättefint.

Allt var ljust och vackert men massa tårar.

Jag satt bredvid min lillebror som jag inte träffat på 8 år.
Min pappa har tagit det hela rätt oki utåt sett och sörjer på sitt sätt.

Efter massa tårar, sång, dikter och avsked bar mina 3 farbröder, pappa och två av mina kusiner ut den ljusa kistan med min älskade farmor i och MASSOR av vackra rosor på locket till bilen.

Därefter gick vi till missionskyrkan för att äta, prata , minnas, sjunga, trösta och träffas alla syskon, kusiner och vänner.

Allt var jättefint och en skön stund för sorgen att få utlopp.

Jag satt bredvid pappa och funderade mycket de stunder jag inte pratade med någon.

Det var massor av välkända ansikten som jag inte träffat/sett på många år och alla ville veta hur jag har det och hur maken och mamma mår, var jag bor och gör nu för tiden.

De allra flesta visste att jag har opererats för cancer och var nyfikna på hur det gått osv.

Det kändes väldigt konstigt att det var sån glädje över att träffa alla dessa människor samtidigt som jag var så sorgsen för att min lilla farmor inte finns mer.

Alla säger att jag är sååå lik farmor och farmor sa alltid det oxå.

Jag är den i släkten som är mest lik farmor.

Jag märkte att min pappa faktiskt betedde sig som en riktig pappa. Han försökte trösta lite när jag grät och han pratade med mig som en pappa.

Det var väldigt skönt att se att han betedde sig så och jag hoppas att min lillebror Toffe oxå kan ta till sig honom som sin pappa snart.

kommentarer
  1. Terhi skriver:

    Vad fint du skriver om din farmors begravning, att man ändå kan se ljusglimtar i sorgens stund är fint. Ta hand om er. Kram.

  2. Usch vad hemskt jobbigt det är när en nära och kär går bort.

    Beklagar sorgen.

    Ta hand om dig.
    Kram Gurkiss

  3. expozese skriver:

    Tack båda två.
    kram

Kommentera

