Växtenkäten för hemligt fröbyte

Postat: 09 april 2010 av Marika ioma Lantz i Trädgård och växter
Etiketter:

1. I vilken zon bor du?
Ojoj jag har ingen aning. Norra småland är det i alla fall men vilken växtzon det är vet jag inte
2. Vilka förutsättningar för odling har du (t ex trädgård, balkong, fönster, söderläge, växthus…)?
Odlar mest i stora krukor, urnor osv då vi bara hyr hemmet.

3. Vad föredrar du att odla (t ex blommor, kryddor, grönsaker…)?
Allt som går att odla

4. Favoritfärg/färger?
Alla utom rosa haha men rosa kan vara fint i blandade färger

5. Hur stor erfarenhet av odling har du?
Odlat så länge jag kan minnas men kör efter beskrivningar mest

6. Finns det något du verkligen inte skulle vilja få av din fröbytarvän?
Ja du… tar emot allt

7. Favoritväxter?
Alla och inga. Älskar växter över lag både blommande och örter.
Jag planterar dock oftast örter och klätterväxter men det är nog bara en vana. haha
Jag testar gärna nya saker

8. Har du någon växtrelaterad alergi?
Nepp ingetting förutom mögel och det hoppas jag INTE få hahaha

kommentarer
  1. Helena skriver:

    Hejsan !!

    Som jag kan se ska jag skicka frön till dej!
    Hoppas att du kommer bli nöjd över mitt val som jag inte har bestämt mig för ännu…..

    Men jag skulle behöva din adress.
    Du kan skicka den till min mail. lottie.c@telia.com

    Kram

    Ha en trevlig dag
    Helena

Kommentera

